post

V roku 2012, ešte sme všetci mali dobre v pamäti finančnú krízu, som napísal krátky článok o tom ako vytvoriť kvalitné firemné stránky. Kto trošku pričuchol aj ekonómii, tak vie, že cykly sa opakujú. Možno je to len moje tušenie a možno naša blízka budúcnosť, no myslím, že článok je v týchto mesiacoch ešte aktuálnejší ako v roku 2012.

V tom článku stálo:

Azda najviac pocítite silu kvalitných firemných stránok počas obdobia recesie, kedy sa aj zákazníci začínajú správať ekonomicky, viac analyzovať trh a prehodnocovať investície. Ak ste do firemného webu správne investovali, budete v tomto období z neho profitovať.

Krátke zamyslenie. Ale ako na to? Vráťme sa teda k téme článku. Na čo klásť pri príprave firemných stránok dôraz, aby sme sa dopracovali k vytúženému cieľu? Skúsme si to v skratke načrtnúť.

  • Ak majú zákazníci váš web navštíviť musí byť ľahko dostupný, musí sa objavovať na často relevantné kľúčové slová v Googli či Sezname – siahnite po SEO
  • Dostupnú znamená aj práve vtedy keď spíte – nájdite si spoľahlivého partnera v oblasti webhostingu, aby ste minimalizovali výpadky
  • S bodom prvým súvisí aj kvalitný obsah – buďte jeho tvorcom, pomôžeme Vám
  • Grafika síce predáva, ale ľudia sa po prvom zoznámení s grafikou dostávajú k textom, a to býva často kameň úrazu – pomôže vám copywriting
  • Aby vás zákazník identifikoval, vaše web stránky s vašou firmou, mali by byť v súlade s jednotným firemným štýlom (corporate design)
  • Ak už máte zákazníka na svojom webe, nedovoľte mu aby odišiel, naopak, prinúťte ho ostať a vrátiť sa – ponúknite mu kvalitný obsah a možnosť zapojiť sa do života vašich stránok
  • V neposlednom rade zvoľte technológiu, ktorá má budúcnosť – my odporúčame Cofis alebo WordPress

Ostáva však pravdou aj to, že na to, aby ste svoje stránky dostatočne kvalitne pripravili, myslite už v čase, kedy je krivka hospodárskeho cyklu na vrchole a vy máte prostriedky, ktoré môžete do firemnej prezentácie investovať. Potom, v čase recesie, keď všetci budú nariekať, aké je ťažké obdobie a začnú investovať do marketingu, vy budete o krok vpred a už budete zbierať ovocie!

Aj z vlastnej skúsenosti viem, že je ťažké premýšľať v zlých časoch pozitívne a kreatívne. Využite čas väčšej pohody a investujte do svojho podnikania Váš čas i prostriedky práve v dobe, keď ste naladený pozitívne a výsledky firmy sú v zelených číslach.