post

Mali ste niekedy možnosť navrhnúť dizajn múzea? Veru, každému sa takáto možnosť nenaskytne. Nás oslovil klient s požiadavkou vytvoriť návrh počnúc logom až po detaily interiéru, či prezentáciu výstav a podujatí. Prvé zaplesanie vystriedalo vytriezvenie a hodiny kreatívnej práce. V rukách sme celé hodiny otáčali historické kúsky kamier a fotoaparátov, prehliadali staré albumy tatranských fotografií. Študovali osobnosti tatranskej fotografie a filmu. To všetko aby sme pochopili, čo múzeum bude návštevníkom odovzdávať a podľa toho sme chceli nastaviť náladu grafického návrhu. Najpodstatnejšie bolo vystihnúť pocit ktorý bude mať potencionálny návštevník z loga a propagačných materiálov a pocit, s ktorým bude odchádzať.

Logo ako spojenie symbolov Tatier

Logo bolo od začiatku zamýšľané aj ako turistická pečiatka – klasická, okrúhla s drevenou rúčkou – akú sme si ako veľkí turisti odtláčali na ruku, líce či čelo (a nevravte že vyste to nerobili). Aby bolo na prvý pohľad jasné, že ide o múzeum na Slovensku a v Tatrách – hlavným symbolom hôr sa stal kriváň. Kriváň doplnený mladinou, z ktorej trčí historická kamera. Základnými farbami sa stali sivá a bordová. Ich úlohou je dodať návrhu historický dojem. Ten istý dojem podtrhuje aj nadpis Múzeum. Navyše sídlom múzea je historická zrubová vila Alica, ktorej farby sú takmer totožné s farebnými tónmi navrhnutého loga.

Interiér múzea

Tu bol oriešok asi najtvrdší, keďže nie sme špecialisti na návrh interiéru. Náš hlas sme prezentovali len ako poradný, bez nároku na honorár. Ako sa návrh podaril? To posúďte sami. Informačné tabule, popisky exponátov však boli už v našej réžii a tam sme považovali za výhodu práve fakt, že sme boli pri návrhu interiéru zúčastnení.

Propagačné materily

Materiály sme rozdelili na dve skupiny. Trvalé a príležitostné. Medzi trvalé sme navrhli materiály ako letáky formátu DL či vstupenky ktoré boli vo forme retro odznakov. Určite tiež prvok, ktorým si pripomeniete časy čiernobielej fotografie. Medzi tie príležitostné by sme mohli zaradiť plagáty, ktorých dizajn ostáva veľmi podobný a mení sa len dátová časť, v závislosti na výstave či podujatí. Výhodou je najmä v začiatkoch projektu opakovanie dizajnu a vrytie sa do pamäti miestnym, hoteliérom, zamestnancom v Tatrách. Aby oni vedeli ďalej šíriť informácie o múzeu.

Webové stránky múzea

Po podrobnej analýze sme sa rozhodli pre platformu slovenského redakčného systému CofIs, ktorý okrem iného ponúka po prihlásení vybraným používateľom aj modul Dochádzka, ktorý nájde uplatnenie pri evidencii hodín zamestnancov i dobrovoľníkov v múzeu. Klient tým ušetrí peniaze na ďalší systém a všetko bude mať pod jednou strechou. Predstavujeme Vám teda webstránky Múzea tatranskej kinematografie a fotografie, na ktoré jedna z hlavných požiadaviek bola, aby boli prístupné aj starším ľuďom, pamätníkom a bývalým fotografom.