post

To, či umožniť alebo neumožniť zákazníkovi nakúpiť tovar online bez toho, aby si musel vytvoriť svoje používateľské konto na eshope, si musí každý obchodník zvážiť veľmi dôkladne. Môže totiž zákazníka odradiť do samotnej kúpy tovaru a opustiť košík bez vytvorenia objednávky. Ide o krok, ktorý môže samotný nákup predĺžiť a znižuje tak šancu na jeho dokončenie.

Ďalšie dôvody

Zákazníci najčastejšie opúšťajú košík pred dokončením nákupu kvôli nasledujúcim dôvodom:

  • zložité vytvorenie nového účtu
  • neočákavané poplatky za dopravu
  • komplikovaný a zdĺhavý proces dokončenia objednávky
  • problémy s aplikovaním zľavového kupónu
  • rýchlosť načítania stránky
  • nedôveryhodnosť v bezpečnosť platobného procesu

Tie kvalitnejšie eshopy Vám ponúkajú tiež možnosť sledovať ktorý zákazník tovar v košíku zanechal, a aký tovar v košíku ostal bez vykonania objednávky. Čerešničkou je, ak viete na dané udalosti aj reagovať pripomenutím zákazníkovi, že má v košíku tovar, prípadne ho k objednaniu zabudnutého tovaru ‘pošťuchnete’ zľavovým kupónom.

Konverzia zákazníka

Nielen na tieto, ale aj ďalšie aspekty sme v našom CMS Cofis prihliadali pri zvyšovaní konverzií nákupov pre našich klientov používajúcich modul eshop. Či už ide o možnost administrátora zvoliť objednávky bez registrácie zákazníkov, alebo jednoduchý jedno-krokový proces samotnej objednávky. V rámci objednávky zákazník, okrem tovaru a cien, ihneď vidí aj korenšpondenčnú a fakturačnú adresu, či cenu za dopravu.

„Objednanie tovaru tak zaberie naozaj len pár minút.“

Zákazníkovi ponúknuť možnosti

CMS Cofis ponúka výber z viacerých druhov platieb a dopravy, kombinácie medzi nimi, vrátane platieb online kartou alebo bankovým predovom. Je len na obchodníkovi, či ponúkne na svoj tovar zľavové kupóny nominálnej alebo percentuálnej hodnoty a priláka tak ďalších zákazníkov na svoj eshop.